2022.04.26 17:38 |Kategorija:  Cover news with delay

Bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ traukinys į Ukrainą išvyks trečiadienį (dar papildytas)

naujos 5-8 pastraipos

Vilnius, balandžio 26 d. (BNS). Lietuvai ir Ukrainai svarstant, kaip padėti karo siaubiamai ir savo jūrų uostų netekusiai šaliai eksportuoti grūdus ir kitą žemės ūkio produkciją, bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo įmonės „LTG Cargo“ traukinys iš Lietuvos išvyks šį trečiadienį. 

Tai BNS pranešė LTG atstovas Mantas Dubauskas.  

„Traukinys išbandys maršrutą ir iš Ukrainos atgabens konteinerius su įvairiomis prekėmis“, – BNS sakė M. Dubauskas.

Anot jo, maždaug 15-kos platformų traukinys su apie 50 konteinerių iš Ukrainos važiuos per Lenkiją iki Šeštokų geležinkelio stoties. Iš čia kroviniai galės būti vežami vilkikais arba geležinkeliu iki Kauno nekeičiant riedmenų. 

Susisiekimo ministerija pranešė, kad Ukrainos partneriams pasiūlytas bandomasis maršrutas eis nuo Lenkijos ir Ukrainos pasienyje esančio Medykos terminalo iki Klaipėdos uosto Lietuvoje.

„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, Medykoje esantys du terminalai šiuo metu pajėgūs aptarnauti po vieną traukinį per dieną – esant tokiam pralaidumui, per metus galima būtų vežti apie 1 mln. tonų grūdų.

Pasak ministerijos, jeigu nebūtų jokių apribojimų Lenkijoje, „Lietuvos geležinkelių“ pajėgumai leistų gabenti dukart didesnį grūdų kiekį, o artimiausiu metu metinį pajėgumą būtų galima padidinti daugiau nei iki 3 mln. tonų grūdų.

Pasak susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio, kuris antradienį susitiko su Ukrainos žemės ūkio ministru Mykola Solskiu, su Lenkijos geležinkelių infrastruktūros valdytoju sutarta, kad stotis prie Trakiškių Lietuvos ir Lenkijos pasienyje galėtų dirbti visą parą.

Lietuvoje viešintis M. Solskis antradienį sakė, kad Lietuvos ir Latvijos uostai turi geras galimybes eksportuoti Ukrainos grūdus, tačiau pagrindinė problema išlieka geležinkelis – Ukrainoje ir Baltijos šalyse geležinkelio vėžė yra platesnė nei Lenkijoje, bet, pasak jo, šalių geležinkeliai dirba ir tikimasi rasti techninių sprendimų. 

Pasak ministro, šiuo metu Ukrainoje yra likę 20 mln. tonų praėjusių metų derliaus grūdų. Iki karo ji eksportuodavo apie 5 mln. tonų grūdų per mėnesį, o šiemet šalis nori išvežti apie 50 mln. tonų.

M. Solskis teigė, kad per Lietuvą planuojama gabenti ne tik grūdus, bet ir kitas žemės ūkio kultūras, anksčiau eksportuotas per Juodosios jūros uostus.

Su Ukrainos ministru susitikęs žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas antradienį sakė, kad bandomuoju reiso iš Ukrainos į Lietuvą numatoma atgabenti 2 tūkst. tonų krovinių. 

K. Navicko teigimu, svarstoma, kad dalis iš Ukrainos į Lietuvą atvyksiančių vagonų galėtų būti panaudota „Achemos“ ar „Lifosos“ trąšų eksportui į Ukrainą. 

Pasak Susisiekimo ministerijos, pernai Klaipėdos uostas krovė 3,34 mln. tonų grūdų, užpernai – 4,6 mln. tonų. „LTG Cargo“ 2021 metais vežė apie 2,4 mln. tonų grūdų. Iš jų vietiniai gabenimai sudarė apie 1,8 mln. tonų.

Ukraina artimiausiu metu siekia eksportuoti iki 20 mln. tonų pernykščio derliaus kviečių ir kukurūzų.

Autorė Roma Pakėnienė

[email protected], Verslo naujienų skyrius

Rodyti: 
 
 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

 

Naujienų srautas

Neprisijungusiems naujienos rodomos su 1 val. pavėlavimu.
 

Penktadienis, balandžio 26

Ketvirtadienis, balandžio 25

2024.04.25 19:50
Užsienio naujienos 2024.04.25 19:50
2024.04.25 19:20
Užsienio naujienos 2024.04.25 19:20
2024.04.25 17:21
Užsienio naujienos 2024.04.25 17:21
2024.04.25 14:48
Lietuvos politika 2024.04.25 14:48
2024.04.25 14:38
Įvairenybės, kultūra 2024.04.25 14:38