2017.02.23 14:58 |Kategorija:  Cover news with delay

Aplinkos ministras nemato didelių problemų Klaipėdos uosto plėtroje (dar papildytas)

naujos 10-14 pastraipos

Vilnius, vasario 23 d. (BNS). Aplinkos ministras Kęstutis Navickas kol kas nemato didelių aplinkosauginių ir projekto derinimo problemų dėl Klaipėdos uosto plėtros. Be to, iki kovo pabaigos miesto valdžios, uosto ir aplinkosaugos bei susisiekimo specialistai bandys išspręsti visus kylančius nesutarimus tarpusavyje.

„Galutinio sprendimo, kuri uosto plėtros alternatyva bus pritaikyta, nėra, bet sutarėme, kad reikia daryti darbinius specialistų susitikimus iki premjero vizito kovo pabaigoje. Norime padaryti bent tris specialistų lygio susitikimus ir išsiaiškinti visus galimus nesutarimus bei kampus, kuriuose gali kilti prieštaravimai tarp aplinkosauginių, susisiekimo, miesto ir uosto plėtros interesų“, - BNS po susitikimo su Klaipėdos valdžios ir uosto atstovais sakė K.Navickas.

Jo teigimu, kol kas Klaipėdos uosto plėtros planai nekelia didelių nesutarimų, bet kai kurias problemines vietas gali parodyti Klaipėdos jūrų uosto plėtros poveikio aplinkai vertinimas, kuris bus daromas pasirinkus plėtros kryptį.

„Didelių problemų nematau. Įvairius dalykus gali parodyti poveikio aplinkai vertinimas. Gali būti dėl krantų erozijos arba dėl trilapio astro augimvietės. Čia yra specialistų klausimai ir jie turėtų viską išnagrinėti prieš priimant politinį sprendimą. Ką aš dabar mačiau, tai didelio lygmens problemų neįvardinčiau. Reikia koncepcinio ir strateginio sutarimo. Specialistai turi padirbėti ir pateikti savo matymą politiniam sprendimui“, - kalbėjo K.Navickas.

Numatomi susitikimai iki premjero vizito

Aplinkos ministro teigimu, Klaipėdos uosto plėtra - svarbus projektas.

„Natūralu, kad uostas nori plėstis tiek į šiaurę, tiek į pietus. Išorinis giliavandenis uostas yra tam tikras valstybės ekonominis interesas. Į tai įsiklausėme. Manau, kad reikia judėti į priekį, bet didelių kliūčių negaliu įvardinti“, - tvirtino K.Navickas.

Susisiekimo ministro Roko Masiulio teigimu, iki premjero Sauliaus Skvernelio vizito į Klaipėdą turėtų įvykti keli ekspertų susitikimai.

„Sutarėme, kad iki premjero darbo grupės sekantį mėnesį, kai jis atvažiuos į Klaipėdą, padaryti vieną-du, geriausiai du darbinius posėdžius, kur tiek savivaldybės, tiek uosto atstovai, taip pat deleguoti Aplinkos ministerijos ir Susisiekimo ministerijos žmonės derintų tuos planus. Tad sutarėme glaudžiai dirbti“, - ketvirtadienį žurnalistams Klaipėdoje sakė R.Masiulis.

Jis tikino, kad apie konkrečias uosto plėtros įgyvendinimo priemones ketvirtadienį nebuvo kalbama. Tačiau teigė, kad plane turi būti numatyti ir Klaipėdos miestui naudingi sprendimai.

Miestas neturi priekaištų maksimaliai uosto plėtrai - meras

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas teigė, kad miestas kol kas yra nenusprendęs, kuriai uosto plėtros alternatyvai pritaria, bet maksimaliai plėtrai neprieštarauja.

„Kategoriško prieštaravimo maksimaliai alternatyvai nėra. Aiškiai deklaruojant šio objekto svarbą, turi būti adekvačiai sprendžiamas galimų pasekmių miestui suvaldymo paketas. Nesiimu šiandien atsakinėti, kuriai alternatyvai miestas pritars. Siekiamybė yra, kad miestas ir uostas pritartų tai pačiai alternatyvai ir kad bendrųjų planų suderinimas netaptų kliūtimi tos alternatyvos įgyvendinimui“, - ketvirtadienį žurnalistams kalbėjo uostamiesčio meras.

Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus žurnalistams sakė, jog uostas norėtų plėstis maksimaliai.

„Miesto ir uosto koncepcijos turi sutapti ir jos negali prieštarauti viena kitai. Mes esame sutarę susiderinti koncepcijas. Mes turime argumentus, kodėl norėtume ketvirtos alternatyvos, o kitos alternatyvos būtų rimtas praradimas, pavyzdžiui, valčių prieplaukos statyba būtų komplikuota“, - teigė A.Vaitkus.

Anot jo, uostas ketina atsižvelgti į miesto keliamas problemines vietas, pavyzdžiui, faktą, jog uosto plėtra yra jautri tema Melnragės gyventojams.

Klaipėdos uostas šiuo metu rengia uosto bendrąjį planą ir strateginio pasekmių vertinimo ataskaitą, kur numatyta uosto plėtra bei išorinio uosto įrengimas. Savo ruožtu Klaipėdos valdžia rengia miesto bendrąjį planą.

Iš viso yra numatyti keturi uosto plėtros variantai. Pirmuoju būtų didinamas vidinis uosto potencialas, antrasis numato papildomą uosto plėtrą, pietinėje dalyje supilant naują teritoriją Kuršių mariose, trečias - suformuojant naują teritoriją tik Baltijos jūroje, o ketvirtas - maksimali uosto plėtra, vystant ir pietinę, ir šiaurinę uosto dalį.

Autorius: Pranciškus Vaišvila

[email protected], +370 5 205 8511 - Verslo naujienų skyrius

Rodyti: 
 
 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

 

Naujienų srautas

Neprisijungusiems naujienos rodomos su 1 val. pavėlavimu.
 

Ketvirtadienis, balandžio 25

2024.04.25 19:50
Užsienio naujienos 2024.04.25 19:50
2024.04.25 19:20
Užsienio naujienos 2024.04.25 19:20
2024.04.25 17:21
Užsienio naujienos 2024.04.25 17:21