Naujas "Utenos" alus gimė iš darykloje rasto seno recepto

Naujas "Utenos" alus gimė iš darykloje rasto seno recepto

"Utenos alaus" darykloje duris atveria šiuolaikinės aludarystės pažinimo centras, iš anksto vadinamas vienu įdomiausių moderniojo turizmo objektų Lietuvoje. Kartu su juo pristatomas ir "Utenos Classic" – sodraus skonio alus, kurio receptą aludariai surado rinkdami medžiagą aludarystės centro ekspozicijai.

Idėja atgaivinti vieną iš anksčiau virtų "Utenos alaus" rūšių kilo suradus pluoštą senų receptų – alus pagal juos darykloje buvo verdamas prieš gerą dešimtmetį ar dar anksčiau. Pagal tris iš jų šį rudenį buvo išvirtos skirtingos alaus rūšys. Nuspręsti, kuri iš jų turėtų atgimti "Utenos Classic" vardu, aludariai pakvietė alaus mėgėjus.

Alų išrinko 300 dalyvių

Pirmasis pagal senuosius receptus išvirtas alus – šviesus, su lengvomis karamelinio salyklo užuominomis ir aiškiai juntamu švelniu apynių kartumu. Šis alus sodraus, išraiškingo skonio ir švelnios vario spalvos. Antrasis – šviesios gintaro spalvos, švelnaus skonio. Jame mažiau juntamas apynių kartumas. Trečiasis – tamsios aukso spalvos, jame stipriau išreikštas apynių aromatas ir jų kartumas.

Norintieji dalyvauti "Utenos Classic" skonio rinkimuose turėjo užsiregistruoti daryklos interneto svetainėje. Iš beveik 3 000 užsiregistravusiųjų kvietimus dalyvauti rinkimuose gavo 100 alaus mėgėjų ir po du jų draugus – iš viso 300 žmonių iš visos Lietuvos. Pusė pakviestųjų buvo 30-40 metų amžiaus, penktadalis – jaunesnių nei 30 metų amžiaus, kiti – vyresni nei 40 metų amžiaus. Tarp užsiregistravusiųjų buvo ir vyresnio amžiaus alaus mėgėjų, pavyzdžiui, septyniasdešimtmečių, taip pat žmonių, itin besidominčių alaus kultūra, turinčių dideles su alaus gamyba ir vartojimu susijusias asmenines kolekcijas.

Pirmąjį spalio savaitgalį pakviestieji apsilankė "Utenos alaus" šiuolaikinės aludarystės pažinimo centro parodoje, paragavo visų trijų rūšių alaus ir balsavo už tą, kuris, jų nuomone, labiausiai vertas vadintis "Utenos Classic" vardu. Skonio rinkimuose nugalėjo pirmoji alaus rūšis – šviesi, su lengvomis karamelinio salyklo užuominomis ir švelniu apynių kartumu.

"Įsitikinome, kad principas "Nauja – tai užmiršta sena" tinka ir alui. Favoritu prieš dešimtmetį virtą alų išrinkusieji po degustacijos sakė, kad toks ir turi būti tikras klasikinio skonio alus. Skonio rinkimuose dalyvavusių žmonių teigimu, šis alus tinkamas ne tik atsigaivinti, jis tinkamas gerti ir šaltesniu oru, ne tik vasarą. Pasibaigus balsavimui iškart pradėjome pilstyti pirmąją alaus partiją, tad prekyboje naujasis "Utenos Classic" pasirodys jau artimiausiu metu", – sako "Utenos" produkto vadovė Asta Kazlauskienė.

Tai nebe pirmas kartas, kai drąsiais ir netradiciniais sprendimais išsiskiriantis "Utenos alus" į naujų produktų kūrimą įtraukia vartotojus. Pernai pavasarį alaus darykla kvietė kartu išrinkti pavadinimą naujam kvietiniam filtruotam alui ("Utenos Friday"), o 2010-ųjų rudenį pristatydama tamsų ir lengvą "Utenos Dark" pasiekė Lietuvos rekordą pakvietusi "Utenos alaus" gerbėjus į dangų paleisti daugiau kaip 1 000 degančių dangaus žibintų.

Naujas turizmo objektas Lietuvoje

"Utenos Classic" skonio rinkimai vyko ką tik įkurtame "Utenos" šiuolaikinės aludarystės pažinimo centre. Jau dabar jis vadinamas vienu įdomiausių moderniojo turizmo objektų Lietuvoje, supažindinančiu ne tik su "Utenos alaus" daryklos istorija, bet ir su alaus gamybos procesu bei žaliavomis.

"Utenos" šiuolaikinės aludarystės pažinimo centrą sudaro ką tik įkurtas "Utenos" muziejus, pažintis su alaus virimo ciklu (ekskursija po "Utenos alaus" daryklą) ir moderni degustacinė, kurioje centro lankytojams vyks profesionalios alaus degustacijos.

"Utenos" muziejų kūrėme maždaug dvejus metus. Tiek laiko užtruko ne tik įrengti patalpą, suplanuoti ir užpildyti modernią, interaktyvią ekspoziciją, bet ir peržiūrėti daryklos archyvus, įmonės metraštį. Kuriant muziejų daug prisidėjo ir daryklos darbuotojai, taip pat uteniškiai, pasidalinę eksponatais ir prisiminimais", – sako "Utenos alaus" daryklos vadovas Marius Šveistrys.

Muziejaus ekspozicijoje – ne tik istoriniai dokumentai, garbingų svečių – prezidento Algirdo Brazausko, krepšinio legendos Arvydo Sabonio – padėkos ir pagyrimai, bet ir interaktyvus pasakojimas apie įdomiausius "Utenos" rinkodaros projektus bei socialines akcijas. Gamybos patalpose lankytojai galės susipažinti su viena gražiausių Rytų Europoje alaus virimo salių bei sužinoti viską apie alaus gamybą.

Į aludarystės centro sukūrimą investuota daugiau kaip pusė milijono litų. Dar maždaug 100 000 Lt skirta degustacinei įrengti. Naujojo "Utenos" šiuolaikinės aludarystės pažinimo centro durys visuomenei bus atvertos jau netrukus. Ekskursija iš anksto užsiregistravusioms grupėms "Utenos" šiuolaikinės aludarystės centre truks apie pora valandų.

Utenos miesto gimtadienio proga į centrą buvo kviečiami uteniškiai ir miesto svečiai, pirmąjį spalio savaitgalį jame lankėsi "Utenos Classic" skonio rinkimų dalyviai.

Moderniausia Baltijos šalyse

"Utenos alus" – palyginti jauna savo amžiumi, tačiau žymi savo pasiekimais Utenos įmonė. Tai moderniausia Baltijos šalyse alaus darykla, į kurią per pastaruosius penkiolika metų investuota daugiau kaip 400 mln. litų. Per metus "Utenos alus" išverda beveik 100 mln. litrų alaus ir pagamina per 28 mln. litrų kitų gėrimų – beveik pusantro karto daugiau nei buvo gaminama vos įkūrus daryklą.

Šiuo metu "Utenos" darykla laikoma viena pažangiausių "Carlsberg" grupės daryklų visoje Europoje, verdanti alų ne tik Lietuvos vartotojams, bet ir gaminanti tarptautinių prekės ženklų produktus Skandinavijos bei Šiaurės Europos valstybėms. Utenoje pirmiausia diegiamos ir alaus bei gėrimų pramonės naujienos: alus skaidriame trisluoksniame PET butelyje, alaus kokteiliai, Japonijoje pagamintas "pull off" kamštelis.

Kontaktinis asmuo:

Toma Jonuškaitė

BVRG Burson-Marsteller

Projektų vadovė

+370 5 215 33 77

+370 663 710 84

toma@bvrg.lt

Šį pranešimą per "BNS Spaudos centrą" paskelbė Toma Jonuškaitė, BVRG Burson - Marsteller.BNS už pranešimų spaudai turinį neatsako

Show as:  Send to the Editor