2021.03.04 13:56 |Kategorija:  Cover news with delay

„Linava“: dalis keleivių vežėjų – ties žlugimo riba (patikslintas)

patikslintos Z. Buivydo pareigos – ne prezidentas, o generalinis sekretorius

Vilnius, kovo 4 d. (BNS). Dalis nuo pandemijos nukentėjusių keleivių autobusais vežėjų yra ant bankroto ribos, perspėja nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

Anot „Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, ypač sudėtinga situacija yra savivaldybių įmonėse, kurios nepretenduoja į valstybės pagalbą.

„Kalbėsiu atvirai – sunkiausia padėtis yra keleivinio transporto sektoriuje. Dalis įmonių yra ties žlugimo riba. Per pandemiją jos patyrė didžiulius nuostolius ir vos išgyveno, nebegali teikti keleiviams paslaugų pilna apimtimi“, – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė Z. Buivydas.

„Tai aktualu ir privačioms, ir savivaldybių įmonėms. Pastarosioms yra dar sunkiau gauti paramą, nes yra diskriminacinis įmonės apibrėžimas, pagal kurį jos negali kreiptis paramos į „Invegą“, – teigė jis.

Pasak Z. Buivydo, pernai kovo-rugsėjo mėnesiais šios įmonės patyrė 25 mln. eurų nuostolių ir negavo virš 64 mln. eurų pajamų – jos sumažėjo 56 proc.

Anot „Linavos“ generalinio sekretoriaus, apie 30 proc. asociacijos narių, užsiimančių keleivių pervežimu, yra „nepavydėtinoje, blogoje padėtyje“, problemų patiria ir didesnės įmonės, kurios nėra „Linavos“ narės.

„Didžiosios įmonės nėra mūsų nariai, bet tikrai ir spaudoje girdime, jos neslepia, kad patiria milžiniškus nuostolius. Yra įsigyta technika, kreditiniai įsipareigojimai, darbuotojams mokami kad ir prastoviniai atlyginimai“, – sakė Z. Buivydas.

Šiaulių savivaldybės keleivių vežimo bendrovės „Busturas“ vadovas Vaidas Seirackas sako, kad įmonės išleisti autobusų į maršrutus paprasčiausiai nebeturi iš ko.

„Negalime nesureaguoti į reportažus, į straipsnius apie tarpmiestinį keleivių vežimą, kada nepaimami keleiviai iš stotelių, nenuvažiuoja į sveikatos centrus. Dabar bandoma pasakyti, kad vežėjai elgiasi nepilietiškai ir neišleidžia daugiau autobusų į maršrutus“, – spaudos konferencijoje sakė V. Seirackas.

„Bet situacija yra kitokia – tarpmiestinio transporto vežėjai paprasčiausiai nebeturi iš ko išleisti tuos autobusus į maršrutus“, – pridūrė jis.

Anot „Busturo“ vadovo, vežėjai, veždami mažiau nei 50 proc. užpildytus autobusus, kaip nustatyta karantino reikalavimuose, nebesurenka pajamų veiklos tęstinumui.

V. Seirackas tvirtino, kad per 2020-uosius „Busturas“ iš tarpmiestinio keleivių vežimo patyrė daugiau nei 200 tūkst. eurų nuostolių.

„Šiai dienai iš turimų 20-ies maršrutų dar važiuojame su trimis, Kauno ir Vilniaus kryptimi, kuriuose dar, surinkdami už bilietus pajamas, padengiame tiesiogines išlaidas. Visi kiti maršrutai kol kas sustabdyti ir apie jų atnaujinimą nemąstome, kol neatsiras keleivių srautai“, – teigė jis.

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) šią savaitę BNS teigė, kad sustabdyti 675 iš šio sezono 879 reisų, iš viso važiuoja 204 reisai. 

Tuo metu keleivių tarpmiestiniais maršrutais vežėja „Kautra” ketvirtadienį atnaujino 12 reisų tarp Kauno, Alytaus, Vilniaus, Druskininkų, Šilalės bei Vištyčio.

Judėjimas tarp savivaldybių buvo smarkiai apribotas gruodžio viduryje sugriežtinus karantino sąlygas.

Autorius Paulius Viluckas

[email protected], +370 5 205 85 21, Verslo naujienų skyrius

Rodyti: