2021.02.22 18:02 |Kategorija:  Cover news with delay

D. Kreivys: sutartį su „Equinor“ galbūt pavyks „bent šiek tiek pataisyti“

Vilnius, vasario 22 d. (BNS). Vyriausybei siekiant pakoreguoti sutartį su Norvegijos dujų tiekėja „Equinor“ dėl suskystintų gamtinių dujų (SGD) pirkimo, energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad galbūt pavyks ją „bent šiek tiek pataisyti“, nors esminių pokyčių jis nesitiki. 

„Šiai dienai aktyviai tiek „Ignitis“, tiek abi (Energetikos ir Finansų – BNS) ministerijos dirba tiek su „Equinor“, tiek su Norvegijos vyriausybe, kad galima būtų kaip nors „tą gerą sutartį“ bent šiek tiek pataisyti“, – pirmadienį Darbo partijos frakcijos posėdyje teigė ministras.   

„Bet, kaip žinia sutartis, yra labai aiški, take or pay (sutarties sąlyga „imk arba mokėk“  – BNS), daug opcijų tame nėra ir turbūt nebus“, – pridūrė jis.   

Jis pabrėžė, kad situacija nėra paprasta: „Equinor“ yra įsitraukusi pajamas (iš SGD tiekimo Lietuvai – BNS) į pelnus ir automatiškai kiekvienas mūsų veiksmas mažina tuos pelnus. Čia bėda didžiausia.“  

Kroviniai su „Equinor“ dujomis perkami gerokai brangiau nei jos kainuoja rinkoje, todėl kainos skirtumą turi padengti visi dujų vartotojai. Ankstesnis ministras Žygimantas Vaičiūnas siūlė, kad vietoj keturių laivų jau šiemet būtų perkami du, tokiu būdu dujų vartotojams tenkantys kaštai sumažėtų nuo maždaug 25 mln. eurų pernai iki 6,5-7 mln. eurų šiemet.

Tačiau ministerijai pradėjęs vadovauti D. Kreivys gruodį pranešė, kad kol kas nenumatoma keisti iš „Equinor“ perkamų laivų skaičiaus „bent ateinantiems metams“. 

D. Kreivys pirmadienį, be to, žadėjo, kad būtinojo SGD terminalo kiekio nustatymas bus perduotas reguliatoriui. Dabar jį nustato Vyriausybė. 

„Planuojame, kas ateinančią Seimo sesiją būtinojo terminalo kiekio nustatymas bus perduotas  reguliatoriui. Taip tą klausimą depolitizuotume. Ir reguliuotojas, atsižvelgdamas į situaciją, atitinkamai priims sprendimus“, – kalbėjo D. Kreivys. 

Vyriausybė gruodžio pabaigoje nutarė, kad dujų tiekimo bendrovė „Ignitis“ iš „Equinor“ šiais metais galės, kaip ir iki šiol, nupirkti keturis laivus su SGD, kad palaikytų minimalią Klaipėdos SGD terminalo veiklą, tačiau šis kiekis dar galės būti patikslintas šiemet. 

Be to, Energetikos ir Finansų ministerijos iki kovo pabaigos turi parengti šių SGD krovinių sąnaudų mažinimo alternatyvas ir pasiūlyti SGD terminalo įstatymo ir kitų teisės aktų pakeitimus. 

Finansų ministerija, kuri yra pagrindinė „Ignitis grupės“ akcininkė, turi parengti planą, kaip suefektyvinti „Ignitis“ veiklą, kad sumažinus SGD laivų skaičių, įmonė pajustų kuo mažesnį neigiamą poveikį. 

Ž. Vaičiūnas situaciją, kai Lietuva importuoja daug brangesnes nei rinkoje „Equinor“ dujas, vadino „sveikoje“ dujų rinkoje esančiu „paveldėtu pūliniu“, dėl kurio susimokėti turi dujų, elektros ir šilumos vartotojai.

Pasak jo, šie kroviniai yra nuostolingi – šiemet nuostolis sieks 30 mln. eurų, o iki kontrakto su Norvegijos bendrove pabaigos 2024 metais jie gali siekti iki 200 mln. eurų. 

Jei Ž. Vaičiūno siūlymas būtų priimtas, didžioji dalis dabar patiriamų nuostolių dėl itin brangių „Equinor“ dujų būtų perkelta valstybės kontroliuojamai „Ignitis grupei“, nebent ši persiderėtų su „Eguinor“ ir sumažintų dujų kainą arba krovinių skaičių. 

„Ignitis“ lapkritį teigė jau inicijavusi derybas su „Equinor“ . 

Autoriai: Sniegė Balčiūnaitė, Roma Pakėnienė

[email protected], +370 5 239 64 14, Verslo naujienų skyrius

Rodyti: 
 
 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

 

Naujienų srautas

Neprisijungusiems naujienos rodomos su 1 val. pavėlavimu.
 

Ketvirtadienis, kovo 28

2024.03.28 16:57
Užsienio naujienos 2024.03.28 16:57
2024.03.28 16:00
Lietuvos politika 2024.03.28 16:00