2020.05.23 11:07 |Kategorija:  Cover news with delay

Pakistane sudužus keleiviniam laineriui žuvo 97 žmonės, du liko gyvi (papildytas)

Karačis, gegužės 23 d. (AFP-BNS). Pakistano pietiniame Karačio mieste keleiviniam lėktuvui nukritus ant gyvenamojo rajono žuvo 97 žmonės, bet du liko gyvi, šeštadienį pranešė sveikatos apsaugos pareigūnai.

Valstybinės oro bendrovės „Pakistan International Airlines“ (PIA) laineris kelis kartus mėgino nusileisti Karačio oro uoste, bet galiausiai sudužo tarp namų. Paieškų ir gelbėjimo operacija truko visą naktį.

Sindo valstijos sveikatos apsaugos ministerija pranešė, kad buvo rasti visi lėktuve buvę keleiviai ir įgulos nariai, o žuvusiųjų palaikai surinkti iš katastrofos vietos. Ministerija pridūrė, kad 19 žmonių kūnai buvo atpažinti.

„Po smūgio, kai atgavau sąmonę, visur aplink mačiau liepsnas, nesimatė jokio žmogaus“, – ligoninėje sakė 24 metų Mohammadas Zubairas (Mohamadas Zubairas), vienas iš gyvų likusių žmonių. Vaizdo įrašas, kuriame šis keleivis dalijasi katastrofos įspūdžiais, išplito socialiniuose tinkluose.

„Girdėjosi vaikų, suaugusiųjų ir senyvų žmonių šauksmai. Klyksmai girdėjosi visur, ir visi stengėsi išgyventi. Atsisegiau krėslo diržą, pamačiau kažkokią šviesą ir mėginau eiti jos link. Tuomet iššokau“, – pasakojo vyras.

M. Zubairas patyrė nudegimų, bet jo būklė buvo stabili, nurodė vienas Sveikatos apsaugos ministerijos pareigūnas.

Oro bendrovė paskelbė, kad kitas gyvas likęs keleivis yra Pandžabo banko valdybos pirmininkas Zafaras Masudas.

Karačio universitete atliekami DNR tyrimai, siekiant padėti nustatyti aukų tapatybes.

Viena vietos ligoninė anksčiau pranešė, kad į ją buvo atvežta ant žemės buvusių žmonių, žuvusių per šią katastrofą, kūnų.

Šeštadienio rytą nelaimės vieta tebebuvo uždaryta.

Lėktuvui nukritus iš katastrofos vietos kilo juodų dūmų debesys. Gelbėjimo tarnybų darbuotojai ir gyventojai tarp nuolaužų ieškojo žmonių, o ugniagesiai stengėsi numalšinti liepsnas.

Vienas naujienų agentūros AFP žurnalistas matė į greitosios pagalbos automobilius kraunamus apdegusius kūnus.

PIA nurodė, kad lėktuvas, skridęs iš Lahoro į Karačį, prarado ryšį su antžeminėmis tarnybomis po 14 val. 30 min. vietos (12 val. 30 min. Lietuvos) laiku.

Iki tol pilotas desperatiškai šaukėsi pagalbos, paskelbęs, kad „praradome variklius“, girdima garso įraše, kurio autentiškumą patvirtino PIA.

Nelaimė įvyko pakistaniečiams ruošiantis švęsti pasninko mėnesio Ramadano pabaigą ir Id al Fitro (Atsigavėjimo) pradžią. Daugelis gyventojų tokiu metu grįžta į savo namus miestuose ir kaimuose.

Katastrofos vietoje gaisrininkas Sarfrazas Ahmedas sakė AFP, kad gelbėtojai iš lėktuvo „Airbus A320“ traukė lavonus, kurie tebebuvo prisegti saugos diržais.

„Tai buvo [„Airbus“] A320 – vienas saugiausių lėktuvų, – spaudos konferencijoje pareiškė PIA vykdomasis direktorius Arshadas Mahmoodas Malikas (Aršadas Mahmudas Malikas). – Techniniu ir eksploataciniu požiūriu viskas buvo tvarkoje.“

Anot Pakistano aviacijos ministro Ghulam Sarwaro Khano (Gulam Sarvaro Chano), oro bendrovė teigė, kad orlaivio kapitonas Sajjadas Gullas (Dadžadas Gulas) buvo labai patyręs A320 pilotas.

„Airbus“ nurodė, kad sudužęs lėktuvas pirmąkart buvo pradėtas eksploatuoti 2004 metais, o po dešimtmečio buvo įsigytas PIA. Orlaivis išskraidė maždaug 47,1 tūkst. valandų.

PIA pažadėjo atlikti visavertį nepriklausomą tyrimą.

 „Meldžiuosi ir reiškiu užuojautą“

Pakistano ministras pirmininkas Imranas Khanas (Imranas Chanas) pareiškė esąs „sukrėstas ir nuliūdęs“ dėl katastrofos. Jis parašė per „Twitter“, kad palaiko ryšius su valstybinės oro linijų bendrovės vadovu.

„Meldžiuosi ir reiškiu užuojautą mirusiųjų šeimoms“, – savo žinutėje pažymėjo premjeras.

Pasak Pakistano kariuomenės, katastrofos rajone dislokuotos saugumo pajėgos, o žalos mastui nustatyti naudojami sraigtasparniai. Kariuomenė taip pat pareiškią užuojautą dėl „brangių gyvybių praradimo“.

Komerciniai skrydžiai šalyje buvo atnaujinti tik prieš kelias dienas. Anksčiau skrydžiai buvo draudžiami dėl karantino, įvesto reaguojant į koronaviruso pandemiją.

Pakistanas yra liūdnai pagarsėjęs dėl nepakankamai atsakingo požiūrio į karinės ir civilinės aviacijos saugumą. Anksčiau šalyje įvyko nemažai lėktuvų ir sraigtasparnių avarijų.

2016 metais „Pakistan International Airlines“ lėktuvas, skrisdamas iš tolimosios šiaurės į Islamabadą, užsidegė sugedus vienam iš dviejų turbosraigtinių variklių. Tąsyk žuvo daugiau nei 40 žmonių.

Daugiausiai gyvybių pareikalavusi orlaivio katastrofa Pakistane įvyko 2010 metais. Tuomet iš Karačio pakilęs privačios oro bendrovės „Airblue“ lėktuvas „Airbus A321“ leisdamasis sudužo netoli Islamabado esančiose kalvose. Per tą katastrofą žuvo visi laineriu skridę 152 žmonės.

Oficialioje ataskaitoje nurodoma, kad nelaimė įvyko dėl piloto klaidų ir priešiškos atmosferos kabinoje.

Iki 1970-ųjų viena pirmaujančių avialinijų bendrovių laikytis PIA reputacija yra pašlijusi dėl dažnų skrydžių atšaukimų, vėlavimų ir finansinių problemų.

Per daugelį metų kompanija įsivėlė į daugybę kontroversijų, įskaitant įvykusią 2013 metais, kai Didžiojoje Britanijoje buvo įkalintas vienas neblaivus pilotas.

Redaktorius Raimondas Čiuplys

redakcija@bns.lt, Užsienio naujienų skyrius

Rodyti: 
 

Jei ši informacija Jums naudinga, kviečiame prenumeruoti BNS naujienlaiškį ir taip prisidėti prie kokybiškos žiniasklaidos stiprinimo.

 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

 

Naujienų srautas

Neprisijungusiems naujienos rodomos su 1 val. pavėlavimu.
 

Penktadienis, liepos 03

2020.07.03 16:55
Lietuvos politika 2020.07.03 16:55
2020.07.03 16:03
Užsienio naujienos 2020.07.03 16:03
2020.07.03 15:37
Užsienio naujienos 2020.07.03 15:37
2020.07.03 15:27
Lietuvos politika 2020.07.03 15:27
2020.07.03 14:42
Užsienio naujienos 2020.07.03 14:42
2020.07.03 14:01
Užsienio naujienos 2020.07.03 14:01
2020.07.03 13:56
Užsienio naujienos 2020.07.03 13:56
2020.07.03 13:54
Užsienio naujienos 2020.07.03 13:54
2020.07.03 13:25
Lietuvos politika 2020.07.03 13:25
2020.07.03 12:16
Lietuvos politika 2020.07.03 12:16
2020.07.03 12:05
Lietuvos politika 2020.07.03 12:05