2018.02.09 15:06 |Kategorija:  Cover news with delay
BNS nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ bus skaidomi į tris atskiras bendroves (dar papildytas)

naujos trys paskutinės pastraipos

Vilnius, vasario 9 d. (BNS). Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ bus skaidomi į tris atskiras bendroves, atsakingas už keleivių ir krovinių pervežimą bei infrastruktūros valdymą.

Vyriausybė pirmadienį pasitarime svarstys Susisiekimo ministerijos siūlymą atskirti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo, krovinių vežimo geležinkelių transportu ir keleivių vežimo geležinkelių transportu veiklas ir įsteigti atskiras bendroves, kurių veiklą kontroliuotų „Lietuvos geležinkeliai“.

Anot ministerijos, svarstant galimus geležinkelių transporto sektoriaus veiklų valdymo efektyvinimo būdus buvo analizuoti trys galimi modeliai: šiuo metu galiojantis vertikaliai integruotos įmonės modelis, iš dalies atskirto geležinkelių sektoriaus veiklų valdymo modelis ir visiškai atskirtų veiklų modelis.

Susisiekimo ministerija siūlo pritarti „Lietuvos geležinkelių“ reorganizavimą numatančiam antrajam variantui ir į atskiras įmones išskaidyti krovinių vežimo, keleivių vežimo bei infrastruktūros valdymo veiklas. Naujai įsteigtas įmones valdytų „Lietuvos geležinkeliai“.

Anot ministerijos, pasirinkus siūlomą variantą būtų išvengta papildomų nekoordinavimo kaštų, galinčių atsirasti dėl skirtingų infrastruktūros valdytojo ir vežėjo interesų, taip pat būtų padidintas infrastruktūros valdytojo veiklos efektyvumas, sutaupytos biudžeto lėšos.

Europos Sąjungos (ES) geležinkelių transporto paketas numato, kad valstybės narės gali pasirinkti geležinkelių transporto sektoriaus valdymo modelį. Direktyvos nuostatos dėl geležinkelių infrastruktūros valdytojo nešališkumo, nepriklausomumi ir finansinio skaidrumo į Lietuvos teisę turi būti perkeltos iki gruodžio pabaigos.

Siekiant didesnio konkurencingumos atskirti „Lietuvos geležinkelių“ veiklą ragino Europos Komisijos pareigūnai ir analitikai. Pernai spalį Lietuvoje viešėjusi už konkurenciją atsakinga eurokomisarė Margrethe Vestager (Margaretė Vestager) teigė, kad įmonės veiklų atskyrimas yra vienas iš būdų, kaip išspręsti konkurencijos pažeidimą, dėl kurio Briuselis įmonei skyrė beveik 28 mln. eurų baudą.

„Lietuvos geležinkeliai“ pernai gavo 443,7 mln. eurų pajamų – 11 proc. daugiau nei 2016 metais. 2017 metų pelno rezultatų įmonė kol kas neskelbė.

Valstybei priklauso 100 proc. „Lietuvos geležinkelių“ akcijų, jas patikėjimo teise valdo Susisiekimo ministerija.

Autorius: Mindaugas Samkus

verslas@bns.lt, +370 5 205 8521 - Verslo naujienų skyrius

Rodyti: 
 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

Trečiadienis, lapkričio 14

2018.11.14 22:44
Užsienio naujienos 2018.11.14 22:44
2018.11.14 22:29
Užsienio naujienos 2018.11.14 22:29
2018.11.14 22:10
Užsienio naujienos 2018.11.14 22:10
2018.11.14 21:31
Užsienio naujienos 2018.11.14 21:31
2018.11.14 19:55
Užsienio naujienos 2018.11.14 19:55
2018.11.14 18:22
Užsienio naujienos 2018.11.14 18:22
2018.11.14 16:32
Lietuvos verslas 2018.11.14 16:32
2018.11.14 16:09
Lietuvos politika 2018.11.14 16:09
1 2 3 4 5