2017.04.21 10:53 |Kategorija:  Cover news with delay
REUTERS-Scanpix nuotr.

V.Lašas: Baltijos šalys galėtų dalyvauti, kuriant „Hyperloop“ transporto sistemą

Vilnius, balandžio 21 d. (BNS). Lietuva ir kitos Baltijos šalys galėtų dalyvauti Suomijos iniciatyvoje, transporte diegiant JAV startuolio „Hyperloop One“ kuriamą itin greito traukinio „Hyperloop“ koncepciją, sako verslininkas Vladas Lašas.

Anot jo, JAV išradėjo ir verslininko Elono Musko sukurta transporto sistemos „Hyperloop“ koncepcija galėtų sujungti Šiaurės ir Baltijos šalis, o idėją įgyvendinti būtų galima lygiagrečiai su šiuo metu plėtojamu europinės vėžės geležinkelio projektu „Rail Baltica“.

„Prieš keletą metų E.Musko pasiūlyta nauja greito transporto koncepcija jau virto į technologijų lyderių kuriamą konkrečią transporto rūšį. (...) Tai yra vamzdyje, kuriame sukurtas vakuumas, judanti kapsulė su kroviniais ar keleiviais, galinti pasiekti iki 1,2 tūkst. kilometrų per valandą greitį ir tokiu būdu sujungti miestus kitaip, nei iki šiol galėjome tikėtis keliauti“, - BNS sakė V.Lašas.

Anot jo, JAV Nevados valstijoje artimiausiu metu turėtų būti išbandyta šios transporto rūšies atkarpa.

„Suomiai rodo iniciatyvą pritraukti šias technologijas ir sujungti didžiuosius Suomijos miestus, sujungti Suomiją ir Švediją. Tokia linija sujungus Helsinkį ir Stokholmą, kelionė tarp šių miestų truktų 28 minutes. (...) Suomiai mato, kad galėtų tapti kompetencijos centru ir manau, kad Lietuvai ir visoms Baltijos valstybėms tai yra gera galimybė ne tik laukti, kol kažkas tai padarys, bet patiems dalyvauti ir būti suomių pradėtos iniciatyvos dalimi“, - kalbėjo V.Lašas.

Penktadienį Vilniuje lankosi „Hyperloop One“ viceprezidentas Alanas Jamesas (Džeimsas), kuris susitiks su susisiekimo ir ūkio ministrais Roku Masiuliu bei Mindaugu Sinkevičiumi. Koncepcija bus pristatyta ir viešai.

Anot V.Lašo, prisijungimas prie „Hyperloop“ koncepcijos įdiegimo galėtų tapti „Rail Baltica“ projekto tąsa.

„Galėtume į tai žiūrėti kaip į papildymą ir tolesnį „Rail Baltica“ iniciatyvos vystymą. Reikėtų politiniame lygyje inicijuoti diskusiją su suomiais bei ES. (...) Baltijos šalių bendradarbiavimas „Rail Baltica“ projekte yra didelis privalumas. „Hyperloop“ yra labiau skirta tiems dalykams, kuriems reikia didelio greičio, todėl ši technologija daugiau įtakos turėtų trumpų distancijų aviacijai, o ne geležinkeliams“, - teigė verslininkas.

Jo teigimu, Lietuva galėtų atrasti sritis, kuriose galėtų prisidėti prie „Hyperloop“ koncepcijos vystymo ir diegimo - kuriant IT sistemas, technologines posistemes ar verslo modelius.

Futuristinę „Hyperloop“ idėją E.Muskas pristatė 2013 metais. Tais pačiais metais Shervinas Pishevaras (Šervinas Piševaras) ir Broganas Bambroganas įsteigė bendrovę „Hyperloop One“, kuri pradėjo įgyvendinti E.Musko idėją.

Autorius: Mindaugas Samkus

verslas@bns.lt, +370 5 205 8521 - Verslo naujienų skyrius

Rodyti: 
 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

1 2 3 4 5