2016.02.26 11:37 |Kategorija:  Cover news with delay

M.Bartuška: EK suinteresuota padėti išpirkti SGD laivą (papildytas)

naujos 2 paskutinės pastraipos

Vilnius, vasario 26 d. (BNS). Europos Komisija (EK) suinteresuota padėti Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorei „Klaipėdos naftai“ iš Norvegijos „Hoegh“ išpirkti SGD laivą-saugyklą po to, kai 2024 metų pabaigoje baigsis laivo nuomos sutartis, sako „Klaipėdos naftos“ vadovas Mantas Bartuška.

„(Apie konkrečią EK pagalbą) dar sunku kalbėti, preliminarūs, pirminiai pokalbiais su EK, ieškant galimybių, kaip EK galėtų prisidėti prie laivo išpirkimo, vyksta. Priemonės gali būti tiesioginė injekcija ar subsidija, ar finansinių instrumentų pagalba, paskola, konsultavimas. (...) Šiandien faktas, kad SGD terminalas užtikrina tiekimo saugumą visam regionui, todėl siekiant išlaikyti tą naudą ir didinti konkurencingumą galėtų būti ir tiesioginė EK pagalba“, - penktadienį žurnalistams sakė M.Bartuška.

„Išpirkimo klausimas mums yra aktualus, ieškome finansinio sprendimo, tęsiame paskolų pirkimą, deramės su bankais. Matome galimybę, kad būtų galima rasti koncepciją su bankais, kuri užtikrintų tą refinansavimą ir kurio rezultate tikimasi sumažinti išlaikymo sąnaudas 15-20 metų išdėstant jas per ilgesnį laikotarpį“, - pridūrė „Klaipėdos naftos“ vadovas.

Jo, teigimu, kalbama apie SGD laivo „Independence“ išpirkima po to, kai baigsis nuomos sutartis, nes Norvegijos „Hoegh“ nesutinka laivo parduoti anksčiau laiko.

„Hoegh“ sutikimo išpirkti laivą anksčiau laiko neturime. Pagal kontraktą turime galimybę išpirkti po 10 metų, bet šiandien priėmus įsipareigojimą pirkti po 10 metų, būtų galima išlyginti sąnaudas“, - sakė M.Bartuška.

Pasak jo, sprendimą išpirkti SGD laivą turėtų priimti Vyriausybė, o 300 mln. eurų vertės paskolos, kurios lėšos būtų skirtos SGD laivo nuomai ir išpirkimui, konkursą „Klaipėdos nafta“ tikisi baigti šiais metais.

170 tūkst. kubų SGD talpos laivą-saugyklą „Independence“ „Klaipėdos nafta“ nuomojasi nuo 2014 metų pabaigos iki 2024-ųjų gruodžio. Pagal 2012 metų kovą pasirašytą sutartį su Norvegijos „Hoegh LNG“ už laivo nuomą per dieną mokama 189 tūkst. JAV dolerių (apie 168,55 tūkst. eurų), per metus - 68,9 mln. dolerių (61,446 mln. eurų), o per 10 metų - 689 mln. dolerių (apie 614,465 mln. eurų).

Sutartyje numatyta, kad laivas galės būtų išpirktas po 10 metų nuo jo atplaukimo į Klaipėdą - 2024 metų pabaigoje. Pernai Lietuva jau kreipėsi į „Hoegh LNG“ dėl laivo išpirkimo anksčiau nei po 10 metų, tačiau Norvegijos bendrovės atsakymas tuomet buvo neigiamas. Kokia laivo išpirkimo kaina, oficialiai neskelbiama.

[email protected], +370 5 205 8521 - Verslo naujienų skyrius

Rodyti: 
 
 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.

 

Naujienų srautas

Neprisijungusiems naujienos rodomos su 1 val. pavėlavimu.
 

Ketvirtadienis, balandžio 25

2024.04.25 11:23
Lietuvos politika 2024.04.25 11:23
2024.04.25 10:01
Užsienio naujienos 2024.04.25 10:01
2024.04.25 05:14
Lietuvos politika 2024.04.25 05:14

Trečiadienis, balandžio 24

2024.04.24 20:01
Užsienio naujienos 2024.04.24 20:01
2024.04.24 18:34
Užsienio naujienos 2024.04.24 18:34
2024.04.24 18:28
Užsienio naujienos 2024.04.24 18:28
2024.04.24 18:15
Užsienio naujienos 2024.04.24 18:15
2024.04.24 14:00
Užsienio naujienos 2024.04.24 14:00